آلفا ليپوئيک اسيد
باشگاه کاراته امیر سر لشکر شهید علی احمدلو استان قم Karate clubs in the Major Jeneral martyr Ali Ahmadloo Qom Province

محقق : مسعود احمدلو

آلفا ليپوئيک اسيد


امروزه ترکيبات گوناگون اعم از مجاز و غير مجاز در شرايط استاندارد و يا در شرايط غير استاندارد زير زميني تهيه و به منظور افزايش وزن و افزايش حجم عضلاني و در برخي موارد کاهش حجم توده چربي زايد و به منظور کات کردن بدن به ورزشکاران عرضه مي شود و ما باز در همين ابتداي مقاله چشم بسته غيب از خودمان در کرديم ولي از اين بابت اطمينان کامل داريم که تا به حال يک بار هم نشده است که پس از خواندن هر مقاله اي که از خودمان در کرده ايم از آن راضي نبوده و يا حس کنيد که وقت خود را تلف کرده ايد پس به ادامه و دنباله ي مقاله کنيد!
کاري به غايت دشوار
به دليل اينکه تجاري باز و تبليغاتي بازي و اغراق در مورد تمامي اين محصولات توليد و عرضه شده به شدت جريان دارد تشخيص اينکه آيا ترکيبات واقعا موثر بوده و براي مصرف کننده مفيد بوده و يا دست کم فوايد آن به معايب و يا به عبارتي به تبعات منفي ناشي از مصرف اش مي چربد کار به غايت دشواري شده است.
عمق فاجعه
براي اينکه به عمق فاجعه پي ببريد به اين نکته توجه داشته باشيد تا بعد ادامه بحث را پي بگيريم: همين ديروز بسته اي پلمپ شده که يک لايه پلمپ پلاستيکي شيک و خوشگل که شديدا و قويا به دور جعبه پيچيده شده بود را به من عرضه کرده و گفتند متان دي نون صد در صد يک و اصل هست و تقديم به شما.
اصولا تقديم کردن اجناس دست اول به من نه به صرف خوشگلي چشم و ابروي من که براي راضي کردن من نسبت به هل دادن شما به سمت و سوي فروشندگان است کاري که تا به امروز ابدا و ابدا نکرده ايم. توضيح اينکه وقتي **** را به من عرضه مي کنند اين به اين معني است که اولا اين جنس آس ترين **** است که در چنته دارند در ثاني عرضه کننده شديدا و قويا از اصل بودن آن اطمينان کامل دارد و اين بار نيز چنين به نظر مي رسيد.
عکس ببر بر روي محصول بود و گويا آنگونه که از وجنات بر مي آمد اين قرص هاي خوراکي محصول تايگر فارما بود. با ديدن بسته کلي خنديدم!
تايگر فارما که با مدير فروش شان در حدود چند سال است که رفيق صميمي هستيم به گونه اي که اس ام اس رد و بدل کرده و مهمان هم مي شويم و حتي شوخي هم داريم شرکتي است که به غير از ويال، فرم ديگري توليد نکرده است و جالب بود که اين بار نيز فجايع قبلي تکرار شده بود و قلابي زن محترم بي آنکه بداند و بررسي کند که آيا اين مهملاتي که توليد کرده و به پرورش اندام کشور عرضه مي کند اصلا نمونه اصل دارد يا نه اقدام به توليد قرص هاي شرکت تايگر فارما کرده است غافل از اينکه اصلا تايگر فارما تا به امروز اصلا قرص توليد نکرده است!!!
انسولين
امروزه مصرف انسولين در ميان ورزشکاران شيوع پيدا کرده است و صد البته در اين ميان هر از چند گاه يکي دو راس از اين ورزشکاران نيز در اثر مصرف همين هورمون به ديار باقي مي شتابند.
مکمل هاي انسوليني
کمپاني هاي مکمل سازي نيز در اين ميان بي کار نبوده و ترکيباتي توليد و عرضه کرده اند تا افراد بدون مصرف انسولين بتوانند اين هورمون را در بدن خود تقويت کرده و سطح سرمي اين هورمون در خون خود را افزايش داده و بدين ترتيب از اثرات اين هورمون استفاده کنند بي آنکه خطر بروز شوک انسوليني و *** در ميان باشد.
ابهام
ماهيت اين مکمل ها به گونه اي است که موفق به راندن قند به درون بافت هاي عضلاني شده و يا نهايتا خود بدن را تحريک به ترشح انسولين مي کنند که در برخي موارد به غلط از اين مکمل ها به عنوان انسولين دار ياد شده است که اين ترفند را نيز بايد در زمره ترفندهاي تجاري بازي و فريب کارانه دانست.
انسولين جز به صورت تزريقي در دسترس نبوده و توليد نشده است و از اين رو هيچ مکمل غذايي را نمي توان پيدا کرد که از راه گوارشي وارد بدن شده و حاوي انسولين باشد پس، از اين بابت خيال شما را راحت کنم هر مکملي که خوراکي است و ادعا مي شود که انسولين دار است را بي بر و برگرد و دست کم به اين دليل که انسولين را نمي توان به صورت خوراکي وارد بدن کرد رد کنيد. 
انسولين استنشاقي
البته جديدا فرمي از انسولين که بتوان از طريق استنشاقي وارد بدن شده و به بيماران ديابتي کمک کند نيز در شرف توليد است ولي هنوز به بازار عرضه نشده است و هنوز در مراحل آزمايشات باليني قرار دارد و شايد در آينده جايگزين فرم هاي تزريقي اين هورمون شد.
آلفا ليپوئيک اسيد
از جمله ترکيباتي که براي اين منظور توليد و عرضه شده است مي توان به آلفا ليپوئيک اسيد اشاره کرد و اساس اين مقاله نيز بررسي اثر اين ترکيب بر بدن خواهد بود.
پيش فاکتور
در مورد اين ترکيب مي توان چنين گفت که اين ماده در حقيق پيش فاکتور و پيش عاملي براي آزاد شدن انرژي ناشي از متابوليسم در بدن انسان و حتي در بدن ديگر موجودات زنده است و از اين رو اين ماده را مي توان به کو آنزيم تشبيه کرد که وجود اين کو آنزيم براي فعال شدن آنزيم و براي انجام واکنش شيميايي الزامي خواهد بود.
خاصيت آنتي اکسيداني
علاوه بر اين گفته مي شود که آلفا ليپوئيک اسيد تا حدود زيادي خاصيت آنتي اکسيداني نيز داشته و خواص اين سري از مواد را نيز از خود بروز مي دهد و با اين وجود به اين مهم نيز بايد اشاره کرد که ميزان آلفا ليپوئيک اسيد توليد شده در بدن معمولا به اندازه اي نيست که بتوان آثار آنتي اکسيداني از آن مشاهده و تجربه کرد.
افزودن بر ميزان آلفا ليپوئيک اسيد بدن با استفاده از مصرف مکمل هاي غذايي دست کم در دو مورد ياد شده بالا به کمک ورزشکار خواهد شتافت و صد البته افزايش ميزان ترشح انسولين در بدن نيز جاي خود دارد.
متابوليسم قندها
علاوه بر موارد ياد شده استفاده از مکمل هاي غذاي اين ماده به متابوليسم هر چه بهتر قندها در بدن نيز کمک خواهد کرد.
alpha-lipoic-acid-100mg.jpg


خواص آنتي اکسيداني اين ماده را در تصوير بالا مي توانيد ببينيد و به دليل اينکه اين تصوير بازگو کننده فعل و انفعالات شيميايي پيچيده اي است که تشريح آن براي اين سطوح ضرورت ندارد از ورود به ريز مسائل خودداري مي کنيم.
نکته
بسياري از اثرات مثبت که از آلفا ليپوئيک اسيد مي بينيم را در حقيقت مديون همين خواص آنتي اکسيداني آن هستيم به گونه اي که اين اسيد به راحتي مي تواند با راديکال هاي آزاد که در بدن شما رها بوده و منشا اثرات نامطلوب مي شوند به خوبي مقابله کند.
راديکال هاي آزاد
تحقيقات اخير نشان داده است که راديکال هاي آزاد به راحتي موفق به تخريب سلول هاي بدن مي شوند و اين تخريب نيز به صورت تشديد روند پيري و از دست رفتن طراوات جواني و در مورد ورذزشکاران نيز صه بورت از دست رفتن حجم عضلاني ديده مي شود.
اثرات مخرب راديکال ها
همچنين برخي بيماري ها همانند آلزايمر و پارکينسون و روماتيسم مفصلي و حتي سرطان نيز بي ارتباط با مقوله راديکال هاي آزاد نبود و اگر چه اصلي ترين عامل بروز اين بيماري ها اين راديکال ها نمي توانند باشند ولي با اين وجود از تاثير اين راديکال ها در بروز و يا به عبارت بهتر در تشديد و يا در بروز زود رس آنها چشم پوشيد.
بدن به طور طبيعي براي مقابله با اين راديکال هاي آزاد از آنتي اکسيدان هايي که در اختيار دارد بهره مي گيرد ولي در برخي موارد به دليل اينکه در داخل خود بدن با کمبود اين آنتي اکسيدان ها مواجه بوده و اين قواي بدن نياز به تقويت و ترميم دارد به طور کامل موفق به مهار اثر منفي راديکال هاي ازاد نمي شود و در اين شرايط مي توان از مکمل هاي جانبي نيز استفاده کرد.
البته مهار اين راديکال ها در بدن افراد عادي براي بدن شايد امکان پذير باشد ولي در شرايطي که همه روزه در شرايط دشوار و سخت تمرين مي کنيد و بدن را با تمرينات شديد و طاقت فرسا که گاه اه از نهاد فرد به هوا بلند مي کند تمرين مي دهيد مسلما براي مقابله با شرايط منفي حاصل شده از اين چنين برنامه هاي تمريني کمک هاي لازم به بدن را برسانيد وگرنه خود بدن به تنهايي از پس تبعات منفي اين چنين تمريناتي بر نخواهد آمد.
در مورد مکمل هاي حاوي آلفا ليپوئيک اسيد از تجاري بازي که بگذريم بايد اشاره کرد که اين مکمل ها براي همه افراد مفيد بوده و در اين مان براي افرادي که از قند خون و از کلسترول خون بالا رنج مي برند مفيد تر خواهد بود.
راندن قند به سمت سلول ها
الفا ليپوئيک اسيد همچنين ورود قند و مواد قندي به درون سلول ها را به خوبي تسهيل و تشديد مي کند و از اين رو از اين مکمل ها هم براي کم کردن از قند خون و هم به منظور افزايش محسوس وزن و هم به منظور بهره بردن مجاز از اثرات انسولين نيز مي توان بهره برد.
مهار ديابت
کساني که از بيماري هايي همانند ديابت رنج مي برند و اين بيماري در بدن اين افراد چندان پيشرفته نيست و نياز به مصرف دزهاي بالاي انسولين ندارند مي توانند از اين سري از مکمل ها براي تخليه کردن قند خون استفاده کنند.
هشدار کلي
به طور کلي مي توان گفت هر ماده اي که به صورت سنتتيک تهيه شده و يا از منابع طبيعي تهيه گرديده و در دزهاي بالا وارد بدن شود ممکن است تبعات منفي و عوارض جانبي نيز در پي داشته باشد و اين موضوع در مورد اين محصول نيز صدق مي کند ولي با اين وجود مي توان اطمينان داد که مصرف روزانه 50 ميلي گرم از آن کاملا عاري از عارضه خواهد بود.
آزمايشات باليني
براي پي بردن به تبعات منفي احتمالي اين ترکيب در بدن آزمايشات باليني به اين شرح انجام شد که روزانه بين 100 الي 600 ميلي گرم از اين ترکيب به مدت سه هفته الي 6 ماه به افراد منتخب داده شد.
افت قند خون
دزهاي بالاي اين ترکيب در برخي از افراد منجر به افت محسوس قند خون و بروز حالت هاي خوب آلودگي شد و صد البته اين حالات با شوک انسوليني ناشي از مصرف دزهاي بالاي انسولين تفاوت هاي عميق دارد و هرگز کشنده نخواهد بود.
مشکلات پوستي
در برخي موارد افرادي که از دزهاي بالاي اين ترکيب استفاده کرده بودند حساسيت هاي پوستي را نيز گزارش کردند و به طور کلي عارضه اي غير از اين دو عارضه که اين دو عارضه نيز دپر دزهاي بالاي ديده مي شد و چندان عوارض مشکل سازي نبودند رويت نشد.
اثرات
گفتيم که اصلي ترين تاثير اين ترکيب در بدن در زير مجموعه آنتي اکسيدان ها خلاصه مي شود و با اين وجود رانده شدن قند و اسيد آمينه هاي خون به درون بافت هاي عضلاني نيز اثر کمي نبوده و براي کساني که از انسولين و از اثراتي اين هورمون در بدن آگاه هستند به عغايت مهم است.
·تشديد رشد
·مقابله با راديکال هاي آزاد
·مقابله با پيري زودرس
·تنظيم قند خون

البته افراد و شر کت هايي که به نوعي از فروش اين ترکيبات که در قالب مکمل هاي غذايي توليد و عرضه مي شوند در باب اثرات اين ترکيب داستان هاي تخيلي زيادي از خود در مي کنند که از آن جمله مي توان به متوقف کردن روند پيري و درمان اثرات منفي به جاي مانده از سکته هاي قلبي و موارد مشابه اشاره کرد که اين ادعاها از بيخ کذب بوده و صرفا براي فريب مشتري و مخاطب بوده است و به دليل اينکه رويکرد اين مقالات جهت دادن به شما و هدايت کردن شما به سمت و سوي مکمل هاي خاص نبوده است و اهداف کاملا علمي و اطلاع رساني را دنبال مي کنيم تنها و تنها حقايق مسجل را بازگو مي کنيم.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




تاریخ: سه شنبه 2 آبان 1391برچسب: آلفا ليپوئيک اسيد ,ایزوله دایماتیز,ISO,100,پروتئین,Mass XXplosion ,مکمل بدنسازی,مکمل ورزشی,پروتئین بدنسازی,کراتین,کربوهیدرات,کربو,پرورش اندام,تستوسترون,گلوکوکورتیکوئیدها,نسبت تستوسترون به کورتیزول,هورمون استروئیدی,کورتیزول,گنادوتروپین,مقالات ورزشی,مقالات تخصصی,مقالات عمومی,مقاله,تحقیق,احمدلو,مسعود احمدلو,باشگاه احمدلو,باشگاه کاراته,کاراته,کاراته قم,کاراته استان قم,سنسی احمدلو,سنسی مسعود احمدلو,برترین مربی,مربی برتر,مکملهاي غذايي,چربي سوزي,کبد,گلوتامين,پروتئين,آمينو اسيد,آنتي کاتابوليک,اکسيداسيون,استقامت بدني,تقويت سيتم ايمني بدن,تشديد سنتز پروتئين در عضلات,ريکاوري,rda,قدرت مکمل,چربي سوزي,پروتئين,آنابوليسم,رژيم,فنيل افرين,لوسين,ليزين,متيونين,چربي سوزي,هيستيدين,والين,کاتابوليسم,گلوتامين,گلوتاميک اسيد,گليسين,پرولين,آلانين,آمينو,آرژي نين,آسپارتيک اسيد,اورني تين,ايزولوسين,تيروزين,تائورين,ترونين,تري پپتيد,تريپتوفان,سيس تين,سيس تئين,سرين,شاخه اي,,, ,
ارسال توسط محمد احمدلو
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 116
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 124
بازدید ماه : 2069
بازدید کل : 642432
تعداد مطالب : 645
تعداد نظرات : 58
تعداد آنلاین : 1


استخاره با قرآن
استخاره با قرآن







اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

دريافت كد دعاي فرج

Google



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جستجوگر گوگل